Wycieczka do Warszawy 25-27 kwietnia 2022r.

Klasy VIII ZSP Frydrychowice w ramach rządowego projektu POZNAJ POLSKĘ w dniach 25 – 27.04.2022 odwiedziły Warszawę. W ramach projektu otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 15000 zł na trzy-dniowią wycieczkę, co pokryło znakomitą część kosztów wyjazdu.
Czas spędzony w stolicy został wykorzystany przez nas maksymalnie. Rozpoczęliśmy od odwiedzenia Wilanowa, Łazienek Królewskich, uczniowie zobaczyli Belweder
 i udali się do Ogrodu Botanicznego.
Po ogrodzie zwiedziliśmy Muzeum Żydów Polin. Po obiadokolacji popołudniu udaliśmy się metrem do
  centrum pod Pałac Prezydencki, Pomnik Nieznanego Żołnierza i wzięliśmy udział w koncercie „Razem z Ukrainą”.
Drugiego dnia odwiedziliśmy Warszawską Starówkę, mury miasta, trakt królewski i zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Tą część dnia zakończyliśmy obiadem na starówce.
W drugiej części dnia znowu metrem udaliśmy się na małe zakupy i na spacer po Starym Mieście.
Trzeciego dnia odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego i część Cmentarza Powązkowskiego z Alejami Zasłużonych aktorów, sportowców i ludzi ważnych dla Polskiej Historii.
Dzięki wyjazdowi uczniowie zobaczyli Warszawę w pigułce, najważniejsze jej punkty z punktu widzenia Polskiej historii, polityki i kultury.