Sposób na lekturę

Ledwo opadły emocje po pracy z lekturą „Zaczarowana zagroda” Centkiewiczów, a już pełni werwy i zapału drugoklasiści przenieśli się, za sprawą „Królowej Śniegu”, w świat magii i baśni Andersena.

Nowy projekt rozpoczęliśmy od ściennej gazetki tematycznej, która tym razem powstawała etapami. Na początku pojawiła się praca plastyczna, nawiązująca do zorzy polarnej, następnie uczniowska wersja magicznego lustra czarodzieja w formie wydrapywanki, zamek Królowej Śniegu i w końcu jej postać. Równolegle do prac plastycznych tworzyliśmy lapbooka, który zawierał różne formy wypowiedzi, sprawdzające znajomość treści lektury. Dużo emocji wzbudziła też praca konstrukcyjna, której celem było zbudowanie z klocków pałacu Królowej Śniegu. I tu dzieciaki wykazały się dużą kreatywnością, nie mówiąc już o doskonałej współpracy w zespołach.

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Z żalem pożegnaliśmy bohaterów baśni Andersena, licząc na to, że niebawem spotkamy się z innymi postaciami, bohaterami  kolejnej książki.

I tym razem efekty pracy klasy 2b zostały uwiecznione za pomocą sprzętu pozyskanego dzięki programowi „Laboratoria przyszłości”.

#LaboratoriaPrzyszlosci